ett stort grattis till mig själv!

Idag blir jag hela 18 år! Myndig. Vuxen. Det är stort det! En dag har längtat till, sett fram emot och varit grymt taggad till. Jag menar, få gå ut liksom! Gå ut och dansa, åh va roligt. Klara sig själv också, inte vara beroende av mamma och pappa när man ska köpa nåt på internet t ex. Eller behöva målsmans underskrift. Körkort får man visst ta också! Det lär ju dock dröja ett tag för mig, har ju endast övningskört cirka 3 gånger. Men det kommer!
Det jag ville komma till var i alla fall att jag, trots allt det roliga, även har haft lite ångest för den här dagen. Bli vuxen. Få ta ansvar. Inte bara kunna krypa upp i mammas knä längre om något går fel och känna att allt ordnar sig. Få räkningar skickade till sig. Helt enkelt, anses som vuxen av alla med allt ansvar som kommer till.
Men ändå. ARTON liksom, wohoo! Idag känns det bara roligt och jag är återigen grymt taggad! Precis som jag kände igår. Och dagen innan det. Och innan det. Allt ordnar sig faktiskt ändå, och det är kommer bli ett sjukt jäkla helgrymt år!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0