8 dagar kvar till jul

December förra året. TIDIG december förra året. Vad har hänt? Var är all snö egentligen. 8 dagar kvar till jul nu och när jag kollar ut genom fönstret ser det ut som vår. Inga löv på träden, men grönt är det och ingen snö finns som kan täcka landskapet och göra så att det ser så där förtrollande ut. Jag som så gärna vill ha en vit jul!
Idag börjar jag 12:40. Skönt tänker ni, att kunna sova så länge man vill! Men icke sa Nicke. Visst har jag sovit längre än vad jag brukar, men nu ska sovmorgonen ägnas åt att råplugga. Allt för att slippa plugga i helgen, där det inte finns mycket tid för det. Så fort jag slutar ska det dock julshoppas. Och efter det ska det firas lite med familjen, eftersom det den här veckan var ett år sen. Ett år sen ganska precis. Åååh vad tiden går fort! Nej, nu kallar en 4 sidig lång uppsats utifrån en text om kosmos och universum som jag inte fattar mer än några ord av. So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0