ord som beskriver så bra

"Hon vänder sig snabbt om mot rösten, hela ansiktet lyser plötsligt upp i ett leende som hon inte kan hålla tillbaka.
Det var visserligen inte honom hon letade efter egentligen, men det spelar ju ingen roll nu."



"'Fast jag känner på mig att jag skulle vara ganska grym på trummor', säger hon, mest för att fylla ut tystnaden. 'Det är bara det att jag aldrig har försökt.'"



"Hon sitter ensam kvar med hela huvudet fullt av trassel som riskerar att självantända hela henne vilken sekund som helst. Poff bara, så kommer håret att ta eld."


"Hon är liksom bra på det där sätter att det inte känns jobbigt att prata med henne, fast han inte känner henne. Inga pinsamma tystnader, inga komplicerade historier bakom som spelar roll. Det är en fin kontrast till resten av livet just nu, känner han."



"'Johan', svarar hon. 'Bara Johan.'
Fast det känns inte så bara om hon ska vara ärlig.
Det känns mer som allt.
Allt som spelar någon roll."

Bilder från weheartit.com. Texter från samma bok som tidigare.

Så fina ord, så fina uttryck som allihopa beskriver så bra precis hur det kan kännas ibland. För alla dom där beskrivningarna skulle kunna passa in i mitt liv, vid olika tillfällen. Och jag tror att dom kan passa in i era liv också. Jag tror faktiskt att dom kan passa in i allas liv.
För precis så där känns det ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0