en alldelles speciell tisdag


Bild från weheartit.com

Nu står en sådan har fin liten godbit och väntar på mig i kylen. Egentligen är jag väldigt mätt efter middagen och har dessutom redan ätit massa onyttigheter idag. Smarriga chokladmuffins med jordgubbsglasyr, frasiga havreflarn, marilyn cookies och gifflar var vad vi fick ägna oss åt på mentorstiden. Lite mycket blev det kanske, men att inte ta någonting hade ju varit riktigt taskigt mot våra kära bagare. Så man var ju tvungen att smaka allt. Efter skolan var jag lika tvungen att smaka nya Marabou Mango. Och nu är jag snart tvungen att gå och lyfta ut den här skapelsen från kylen, lägga upp den på en tallrik och avnjuta den tillsammans med en kopp te. Det är ju faktiskt bara fettisdag en dag om året!

Btw fick jag precis tillbaka min lillfingersring som jag har letat efter! Ett kärt minne från en marknad för ett antal år sedan, sisådär 10 st faktiskt. Den hade hamnat i tvättmaskinen och stoppat den så att ingenting funkade och mina föräldrar trodde att dom skulle behöva köpa en ny. En ny tvättmaskin alltså. Kanske inte det bästa, men ett effektivt sätt för att bli hittad var det ju i alla fall...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0